Reclama

Viata cu aparat dentar cu safair: Saptamana 15


Au mai trecut 3 saptamani si am fost din nou la ortodont. Pe langa faptul ca mi-a schimbat arcul, lucru cu care m-am obisnuit deja la fiecare vizita, de data asta mi-a mai strans si sarmulitele alea in zig-zag menite sa adune dintii la un loc. Distantele dintre incisivi s-au redus vizibil de cand cu sarmulitele astea.  Si pentru a grabi procesul, voi merge o data la doua saptamani pentru a mai strange ligaturile pana cand spatiile se vor inchide de tot (arcul insa il va schimba o data/luna). 


Prea multe nu sunt de spus, cred ca pozele vorbesc de la sine. Se observa o reducere dramatica a spatiilor fata de la inceputul tratamentului, si semnificativa fata de acum 3 saptamani cand a inceput actiunea de grupare. Drept dovada, am postat pozele in ordine cronologica de la montare, saptamana 12 si saptamana 15.


Desi arcurile de otel au impins incisivii inapoi catre pozitia lor normala, mai au mult pana sa ajunga acolo.

In rest nu pot spune ca ma simt altfel decat inainte, poate ca dintii din fata sunt putin mai sensibili la atingere, dar atat. Nu ma dor. Peste doua saptamani merg sa mai stranga sarmulitele. Voi reveni cu nouatati, eventual poze daca va fi cazul.

Comentarii

  1. wow. schimbare f mare in f scurt timp. sunt sigura ca esti f multumita. si eu sunt in cautarea unui aparat, tot pt partea de sus, dar nu stiu de care sa aleg... mi-ar trebui unul care nu este nici ffff scump, dar care sa fie si rapid. adica sa nu stau ani de zile cu el...tu cum te-ai hotarat? am obs ca l-ai ales pe acesta care nu e asa vizibil. acesta este un aspect important si pt mine. cel mai indicat ar fi cel care se pune pe partea interioara a dintilor, dar acela am inteles ca e cel mai scump...ar mai fi acesta care nu e f vizibil, dar din cate am citit aici la tine, culoarea alba a arcului se sterge si trebuie inlocuit des. asa ca banuiesc ca platesti la fiecare vizita un nou arc. chiar, pe langa pretul aparatului de la inceput (2500lei sau cat ziceai ca a fost), cat mai platesti la fiecare vizita pt arc si alte lucruri?

    RăspundețiȘtergere
  2. sau... cred ca as alege si unul mai inestetic daca stiu ca e cel mai rapid :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Luu,
    Aparatul care se monteaza pe fata interioara a dintilor se numeste aparat lingual si costa cam 2000-3000 euro/ arcada. Din ce am citit este la fel de eficient ca si cel clasic (doar ca nu se vede!) insa iti cam face limba franjuri la inceput. De cate ori mananci sau vorbesti limba se freaca da braketi. Oricum, nu de asta l-am taiat de pe lista ci pentru ca era prea scump pentru buzunarul meu. Cat despre costurile lunare pot sa-ti spun urmatoarele. Am platit 2500 ron aparatul pentru arcada superioara, un detartraj+periaj profi (aparatul trebuie montat pe dinti perfect curati!) inainte de montare inca 100 ron, si apoi cate 50 ron o dat la 3 saptamani cand imi schimba arcul. De cate ori m-a chemat intre controale nu m-a taxat cu nimic. De exemplu, acum trebuie sa ma duc la 2 saptamani sa-mi stranga sarmulitele alea care grupeaza dintii. Data trecuta a hotarat sa-mi schimbe si arcul, dar nu am platit nimic.
    Daca mai ai si alte intrebari iti raspund cu placere!

    RăspundețiȘtergere
  4. ...in ceea ce priveste rapiditatea, toate actioneaza la fel. Adica braketii pot fi metalici, ceramici sau din safir...nu conteaza decat din punct de vedere estetic. Toata treaba o fac arcurile care sunt aceleasi indiferent de braketi. Un aparat metalic clasic costa 1500 ron la cabinetul la care merg eu.

    RăspundețiȘtergere
  5. M-a costat 2500 ron in august. Din cate stiu aveau o promotie atunci care s-a terminat prin septembrie. Acum am verificat si costa 2800. Pretul este per arcada. In ianuarie imi monteaza si jos si voi mai plati 2500 ron. Aparatul meu este din safir, dar mai au si metalic sau ceramic care costa mai putin. Uite link de la pagina cu preturi pentru ortodontie: http://cris-smile.ro/tarife/tarife-ortodontie.html

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna,

    Nu stiu daca te mai ocupi de blog, insa as vrea sa stiu cum au evoluat dintii tai? Ai dat aparatul jos sau il mai tii?

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi s-au inchis toate spatiile si acum port niste elastice de la incisivii lateralii sus la ultimii molari de jos care sa alinieza maxilarele. N-am mai pus poze in ultima vreme, dar o sa postez in curand. Dr. zice ca am intrat pe ultima suta de metri. Initial, mi-a zis ca tratamentul ar dura cam 2 ani, dar ca fiecare pacient raspunde altfel si ca depinde mult de mobilitatea dintilor. In august fac un an de cand am aparatul. S-ar putea sa inchei tratamentul mai devreme de 2 ani...depinde de cat de repede reactioneaza maxilarele la elastice.

    RăspundețiȘtergere
  8. De ce cad mereu bracketii? Ce nu fac bine? Uneori cade câte unul la o săptămână după activare.

    RăspundețiȘtergere
  9. De ce cad mereu bracketii? Ce nu fac bine? Uneori cade câte unul la o săptămână după activare.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu mi s-a intamplat niciodata sa cada. Raspunsul nu ti-l poate da decat medicul care ti l-a montat. Pot doar sa presupun ca are legatura cu cantitatea/calitatea adezivului sau ca forta de torsiune a arcurilor este mai mare decat suporta adezivul. Nu sunt medic sau tehnician dentar...doar presupun.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Reclama

Postări populare de pe acest blog

Concluzii dupa demontarea aparatului de safir

Review aparat dentar mobil Myobrace pentru copii