Reclama

Concluzii dupa demontarea aparatului de safir


Tratamentul a durat mult mai putin decât m-am așteptat, doar un an și o luna. Ultima data când am scris pe acest blog eram pe la jumătatea tratamentului.

Am făcut chiuretajul sub-gingival și totul a mers bine, în sensul ca de atunci nu mai am nici o problema cu gingiile (în afara faptului ca s-au retras putin si asta este ireversibil, dar asta s-a întâmplat înainte de montarea aparatului) și nici nu mai sângerează la periat.

Dinții din fata (toți incisivii) au fost împinși în spate pana au ajuns unde trebuie.


Apoi, în ultimele 3 luni de tratament am purtat elastice care sa corecteze mușcătura  La început doar de la caninul de sus la ultimul molar de jos (în ambele parți  pentru o luna, apoi din luna a doua s-au mai adăugat 2 elastice pe-o parte și 2 pe-o parte, iar in a treia luna s-a adăugat și elasticul frontal care tine toti incisivii. 

In ultima luna de tratament am arătat un pic ca dintr-un film de groaza...dar a meritat pentru ca la final toți dinții călcau unde trebuie și am dat jos aparatul. Acum port un retainer transparent (o gutiera) sus si o sârmulița lipita pe fata interioara a incisivilor de jos. Mi-a luat vreo 2 zile sa ma obisnuiesc cu retainerele. Gutiera nu mi-a afectat dicția .. decât putin in prima zi. In rest, totul este perfect.
Demontatul aparatului a durat cca 1½ h per arcada, si asta din cauza bracketilor de safir. 
Spre deosebire de cei metalici care se dezlipesc foarte ușor (am avut un bracket care s-a rupt si l-am înlocuit cu unul de metal pentru ca era undeva in spate si nu se vedea), cei de safir (posibil si cei ceramici) se sparg/se rup în loc sa se desprindă si apoi trebuie sa pilească doctorul cu freza (cred...nu cunosc instrumentarul) pana curata tot de pe dinte (inclusiv adezivul). Când trage de bracket e cam neplăcut, ai senzația ca o sa-ti smulgă dintele. 

Unde am avut bracketul de metal, abia daca am simtit...s-a auzit un poc! si atat.

Dupa scoaterea aparatului aveam impresia ca dinții mei sunt neobișnuit de mari, mi se părea ca arat ciudat...dar mi-am revenit. De fapt, dinții mei arata chiar bine acum.

ÎN CONCLUZIE



Tratamentul a durat putin peste un an, mult mai putin decat ma asteptam.
Dinții s-au corectat foarte frumos.

Contenția e ușoară și discreta. Gutiera transparenta este practic invizibila si nu incomodează cu nimic, iar sârmulița de jos nu se vede decât dacă stau cu gura deschisa ca un hipopotam...unlikely! Gutiera trebuie sa o port o luna non-stop și apoi doar noaptea.

Pe parcursul tratamentului, si dupa, am utilizat si recomand sa utilizati un dus bucal (sau Irigator Bucal). Eu am utilizat 2 tipuri. Am facut review aici  si aici 

Pentru a va face o idee despre preturi si tipuri, puteti vedea aceasta pagina, cu preturi ceva mai mici : Lista preturi irigatoare bucale



Păreri despre aparatul de safir:
  1. Deși este complet transparent si pare mai discret, bracketii se pătează destul de repede si capătă vizibilitate.
  2. Bracketii sunt mai mari decât cei metalici si fixarea elasticelor se face mai greu.
  3. Bracketii se pot sparge/rupe si atunci trebuie înlocuiți, pe când cei metalici se pot lipi la loc, pur si simplu.
  4. La demontare, e destul de stresant si pentru doctor si pentru pacient. Cautați pe Youtube getting braces off...sa vedeți cât de ușor se scot bracketii metalici. În 5 minute e dat jos aparatul pe ambele arcade.
Daca ar fi sa-mi pun aparat știind ce stiu acum, sigur as alege metalic.

LATER UPDATE (2020): Acum si fiica mea de 14 ani are aparat dentar. Am ales aparat metalic. Pretul a fost de 1900 de lei per arcada, si l-am montat la acelasi doctor. 

Daca doriti sa stiti cum a inceput aceasta aventura, puteti citi aici cum m-am simtit in prima zi: Prima zi cu aparatul dentar









Comentarii

  1. felicitari si eu am aparat si mi l-am pus tot acolo unde ti l-ai pus tu.E metalic dar nu mai conteaza atata timp cat isi face treaba

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari, arata super bine. Azi am venit si eu de la ortodont si se pare ca nu scap de aparat ...cred ca voi opta pt cel din safir din motive estetice. Daca nu te superi, ce varsta ai ? eu am 29 ...am inteles ca nu e o problema aceasta varsta, dar sunt curioasa totusi

    mersi anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am 30 si eu aveam 29 cand l-am pus :)...Daca tu vrei de safir, desigur este alegerea ta. Si eu am crezut ca safirul v-a fi mai estetic, dar avand in vedere ca se pateaza si pare ca ai dintii galbeni...e discutabil cat de estetic e. Ca idee, sa stii ca in afara de cafeaua de dimineata nu obisnuiesc sa consum alimente sau bauturi care pateaza. Orice aparat ai alege, iti doresc multa bafta!

      Ștergere
  3. Buna, am 30 ani si trebuie sa port aparat dentar la dintii de jos, am ales safirul. Este foarte scump, depinde de clinica. As incerca la cris smile dar imi este teama. oretul este mult mai mic fata de celelalte clinici si nu am vazut mai multe cazuri rezolvate pe site, imi este teama de profesionalism in sensul ca dintii frontali sunt din ceramica iar in rest sunt ai mei.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu am avut emotii la inceput, mai ales ca nu gasisem nimic despre Cris Smile pe net...nici de bine, nici de rau. Dar pe principiul no news is good news...am zis sa incerc. Eu nu am nimic de reprosat nici clinicii, nici doctoritei. Din punctul meu de vedere, iti recomand sa incerci acolo cu incredere. Intr-un an de zile de vizite lunare, nu am avut nici un motiv sa le pun la indoiala profesionalismul. Nu cunosc alte persoane care au fost acolo, ca sa-ti spun si alte pareri. Multa bafta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna! Dintii s-au decolorat/ au ramas patati sau mai sensibili in zona in care au fost lipiti bracketii? Exista riscul asta? Si stii daca tratamentul cu bracketi metalici ar fi intr-adevar mai rapid/ eficient decat cel cu bracketi din safir? Imi voi monta si eu aparatul si nu stiu daca sa aleg metalic sau safir/ ceramica. Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Nu am sesizat nici o diferenta in zona in care au fost lipiti bracketii fata de restul dintelui. Oricum, dupa ce iti da jos aparatul iti face un periaj profesional, si eventualele pete se duc atunci. Nu stiu daca aparatul metalic actioeaza mai rapid decat cel de safir, dar este ma rezistent (la safir sau ceramica se por fisura/sparge si trebuie inlocuiti.), in cel mai rau caz se mai poate desprinde cate un bracket, dar ti-l lipeste la loc. Cel mai mare avantaj la cel metalic este cand ti-l da jos...dureaza vreo 3 minute fata de cca. 1 ora la cel de safir (se sparg bracketii si trebuie polizati de pe dinte...nu e foarte placut!). De asemenea, bracketii metalici sunt mai mici decat cei de safir. Ideea e ca ori ce fel de aparat iti vei pune, tot va fi vizibil intr-o oarecare masura. Cat de rapid se vor corecta dintii cred ca depinde mai putin (sau deloc) de materialul din care este confectionat aparatul. Conteaza mai mult sa respecti indicatiile medicului si depinde si de gravitatea problemelor pe care le ai. Mult succes!

      Ștergere
  6. Buna! Multumim pentru informatiile utile pe care ni le-ai oferit si felicitari pentru rezultatul exceptional.
    Ca proaspata purtatoare de aparat dentar fix (doar pe arcada superioara unde am vizibil nevoie)...am totusi doua intrebari:
    1: ai vrut tu aparat pe arcada inferioara pentru alinierea dintilor sau a fost nevoie de el doar pentru corectarea muscaturii?
    2: ce situatie a necesitat chiuretaj subgingival si unde l-ai facut? Recomanzi clinica si medicul?

    Merci frumos :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna!
    1. Am avut nevoie de aparat pe arcada inferioara atat pentru aliniere (incisivii de jos erau usor incalecati) cat si pentru corectarea muscaturii. Din cate am inteles, cam intotdeauna e nevoie de aparat si pe arcada de jos pentru ca dupa alinierea celor de sus, acestia nu mai calca cum trebuie pe cei de jos si atunci trebuie corectata muscatura. Pentru asta se folosesc elasticele.
    2. Am avut nevoie de chiuretaj subgingival din cauza paradontozei. In urma unei radiografii, dr. Radu Marinescu de la Intermedica High Care mi-a recomandat chiuretajul si aditie de os intr-o zona in care s-a "mancat" osul din cauza bolii parodontale. Inainte de interventie aveam mereu gingiile inflamate, sangerande si dureroase. Dupa chiuretaj s-au vindecat frumos si nu am mai avut nici un fel de probleme.
    Nu am mai avut si alte lucrari/interventii la dr. Marinescu asa ca nu pot sa generalizez, dar am plecat de acolo multumita si daca as mai avea nevoie m-as duce acolo cu incredere. Sper ca ti-am fost de ajutor!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc frumos de raspuns si recomandare, chiar mi-ai fost de ajutor! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. buna ! multumim ptr articol...
    trebuie sa mi montez si eu un aparat dentar si nu stiu ce sa aleg; metalic sau safir..
    Am gasit o multime de reclame si pareri bune despre aparatul safir si l-as alege ptr ca mi se pare mai estetic.
    Citind articolul tau incep sa am indoieli...tu spui ca l ai alege pe cel metalic daca ar fi s o iei iar de la capat...asa este?
    si ca se pateaza f usor si pare ca ai dintii galbeni...la tine asa a fost?
    multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna! Si eu am ales bracketii de safir tot pentru ca am vrut sa fie mai putin vizibili. In timp insa s-au ingalbenit si oricat m-as fi spalat pe dinti tot parea ca am dintii murdari. Macar la bracketii din metal nu se schimba aspectul. Ideea e ca daca se pateaza si arata de parca ai dintii murdari, nu e mai estetic decat aparatul metalic. Ca sa-ti faci o idee, uita-te la pozele pe care le-am postat la inceput, cand aparatul era nou, si apoi compara-le cu cele de la sfarsit. In situatia asta, aparatul din safir nu mi se pare mai putin vizibil. Cel mai bine este sa ceri si parerea medicului ortodont si sa-i spui ce anume te ingrijoreaza. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  11. multumesc mult ptr raspuns! iti doresc numai bine !

    RăspundețiȘtergere
  12. multumesc mult ptr raspuns! iti doresc numai bine !

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna, este normal sa imi sângereze gingiile in primele zile de purtat gutiera? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna! A trecut ceva vreme de cand am purtat gutiera pt. prima data...si nu mai tin minte daca mi-au sangerat gingiile la inceput. Cel mai bine este sa intrebi medicul care ti-a montat aparatul.

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna! A trecut ceva vreme de cand am purtat gutiera pt. prima data...si nu mai tin minte daca mi-au sangerat gingiile la inceput. Cel mai bine este sa intrebi medicul care ti-a montat aparatul.

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu port aparat ceramic de 3 luni şi deja văd diferenţe sunt tareîncântată. Acum, mă cam sperie partea cu elasticele care le văd la tine in poză.cum mănânci cu ele?cum vorbeşti cu ele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu te lasa intimidata de elastice... A trecut mult de atunci, dar din ce-mi amintesc, m-am obisnuit repede cu ele, nu ma incomodau prea mult la vorbit, iar la masa trebuia sa le scot ca nu aveam cum sa mananc cu ele. Oricum, aveam o punguta cu multe elastice si le schimbam zilnic (sau chiar de 2 ori pe zi). Mult succes!

      Ștergere
    2. sper să nu-mi pună,când merg la activat am să şi întreb dacă e necesar să le am.Dacă ai şi prieten,chiar dificilă treaba:))

      Ștergere
  17. Daca vei avea nevoie sau nu doar doctorul iti poate spune. In orice caz, elasticele se scot si se pun in cateva secunde. Oricum trebuie sa la scoti cand mananci si se schimba zilnic. Nu va fi nici o problema daca le scoti ocazional pentru cateva ore. Pe prietenul tau nu are de ce sa-l deranjeze...poti sa nu le porti cand va intalniti, sau daca locuiti impreuna...le scoti doar cand se incinge altmosfera :D....Sotul meu nu s-a plans niciodata si stam bot in bot tot timpul. Asa ca nu te ingrijora...o sa fie bine!

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna, am fost si eu la control pt. aparat dentar fix metalic(tot unde ai fost si tu si la aceeasi doctorita). Imi poti spune din experienta si cautarile tale daca crezi ca este ok ca nu mi s-a luat amprenta dentara? mi s-a spus ca doar sus am nevoie de aparat si este o problema pur estetica.

    Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  19. Eu nu am pregatire medicala, iar experienta cautarilor mele nu se compara cu experienta unui medic. Nu stiu de ce nu ti s-a luat amprenta dentara. Poate este o probleme minora si nu a fost nevoie. De obicei ajung sa poarte aparat dentar cei care au probleme de mestecare sau dantura foarte inestetica. Multi ar considera ca ca pentru doi dinti usor incalecati si restul pertfect aliniati, nu se merita investitia intr-un aparat dentar. De aceea nu prea ai sa gasesti documentate cazuri foarte usoare. Daca asta e si cazul tau, atunci o sa iti fie mai usor cu aparat doar pe o arcada. Mult succes! Daca ai nelamuriri, poti sa o intrebi pe dna doctor. E intotdeauna draguta si explica foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  20. Ai avut nevoie dupa purtarea aparatului de vreun procedeu de albire?

    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  21. Nu. Doar un periaj profesional a fost suficient. Cu placere!

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna. Si eu va trebui sa port elastice intermaxilare. Cum este cu ele? Te-au durut dinții de la ele?

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna. Nu m-au durut dintii de la ele, dar la inceput era putin incomod sa vorbesc cu ele in gura. Dar m-am obisnuit repede. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna. Nu m-au durut dintii de la ele, dar la inceput era putin incomod sa vorbesc cu ele in gura. Dar m-am obisnuit repede. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna,eu port aparat de ceramica insa mi a picat primul breket de metal fiind ,iar d.na ortodont nu mi l a mai lipit,este vreo problema?

    RăspundețiȘtergere
  26. Nu stiu ce sa-ti raspund, nu sunt ortodont. Eu am scris aici despre experienta mea. Cel mai bine este sa intrebi doctorul de ce nu l-a lipit.

    RăspundețiȘtergere
  27. Ciudat ca spui ca braketii de safir ti s-au patat... Tocmai asta e una din cele mai mari avantaje la safir! ca nu se pateaza!
    Esti foarte sigura ca intradevar erau din safir?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca faci comparatie intre pozele de la inceput si cele de la final se vede clas ca se pateaza. Acum nu stiu cum sa-ti dovedesc ca au fost din safir. Asa a spus medicul. Sincer, nu am vazut bracketi transparenti din alt material decat safir. Trebuie sa iei in considerare ca acest eu am avut aparatul acum 8-9 ani. Pe vremea aia nici nu mi s-a promis ca nu se va pata. Poate calitatea materialului s-a schimbat in timp.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Reclama

Postări populare de pe acest blog

Review aparat dentar mobil Myobrace pentru copii