Reclama

Viata cu aparatul dentar: Dupa 2 saptamani

saptamana 2
Au trecut mai bine de doua saptamani de la montarea aparatului si pot spune, in sfarsit, ca m-am obisnuit cu el. Cam dupa o saptamana si jumatate am inceput sa-l ignor total, in sensul ca nu mai simt presiunea aceea constanta pe dinti. Pana si interiorul obrajilor s-a obisnuit cu braketii. 

Daca la inceput acopeream cu ceara capetele arcului si vreo doi braketi care erau hotarati sa-mi faca franjuri buzele si obrajii, acum nu mai am nici o problema, iar ceara sta cuminte in cutiuta ei. In prima saptamana am folosit cam 1/3 din cantitatea de ceara care era in cutiuta. 


Dupa fiecare masa, fie ceara "disparea" odata cu mancarea, fie cadea la periaj, asa ca trebuia inlocuita. Pentru curiosi, ceara ortodondica nu are nici gust, nici miros. Imi propusesem chiar, ca la urmatoarea vizita la cabinet sa mai cer vreo 4-5 cutii de ceara, ca sa-mi ajunga! Dar dupa vreo saptamana nu m-a mai deranjat nimic. Am in permanenta in poseta cutiuta cu ceara, just in case, dar cred o voi mai folosi doar cand voi schimba arcurile (cu braketii am dat la pace!). Stiti cum e, la arcuri noi, dureri noi...sau poate nu.
La montare


Citesem pe alte bloguri (sau forumuri...) ca, desi braketii din safir nu se pateaza, ligaturile transparente se vor pata inevitabil. Din fericire acestea sunt schimbate la fiecare vizita la ortodont. E adevarat ca, dupa doua saptamani de cand am aparatul, ligaturile s-au patat putin. Insa nimic grav! 

Daca la inceput, cand mi s-a montat aparatul, nici macar nu se observau ligaturile (ele erat transparente, braketii transparenti...era o transparenta generala1), acum ligaturile sunt vizibile in jurul braketilor. 

Presupun ca si obiceiurile alimentare influenteaza gradul de colorare (probabil si culoarea!) al ligaturilor. Eu beau cafea in fiecare dimineata si, ocazional, vin rosu seara. De fiecare data cand am baut cafea (sau vin) m-am spalat pe dinti la 5-10 minute dupa. 

Presupun ca daca fumezi si bei Cola, Pepsi sau alte bauturi/alimente care pateaza, se vor colora mai tare. Braketii, in schimb, au ramas la fel de incolori.


Oricum, am pus poze ca sa vedeti ca diferenta este infima. Vom vedea cum evolueaza pana in momentul cand vor fi schimbate. Teoretic, asta ar trebui sa se intample la 3 saptamani, dar pentru ca nu sunt in tara atunci, urmatoarea vizita la ortodont va fi la aproape 4 saptamani de la montare. 

Deci mai am inca 2 saptamani de asteptat.
Referitor la mancare, pot spune cu mana pe inima ca pot manca orice (orice mancam si inainte!) atata timp cat nu trebuie sa musc. M-am obisnuit deja sa tai totul in bucatele mici, ceea ce nu-i tocmai rau. Oricum, avand un copil mic, tehnica este deja exersata suficient.

Pentru prima oara am mancat pizza cu furculita si cutitul!
Din categoria alimentelor nepermise, de genul alune, fistic, seminte si alte chestii tari...nu stiu ce sa zic pentru ca nu am incercat. Am citit pe la altii, ca dupa ce s-au obisnuit cu aparatul au putut manca inclusiv cele mai sus mentionate, iar cineva se lauda chiar ca mesteca guma fara probleme. 

Sincer, n-am incercat pentru ca nu mancam nici inainte din astea, asa ca nu le duc dorul. Ce am incercat, totusi...au fost bomboane m&m (din alea cu ciocolata, nu cu alune) si le-am putut manca fara probleme.

Un lucru cu care m-am obisnuit mai greu a fost faptul ca mancarea se prinde intre aparat si gingii. Oricat de atent mananci, oricat de mici tai bucatelele, n-ai cum sa eviti asta. Am incercat in fel si chip...fara rezultat. Asa ca dupa fiecare masa, fie ca esti acasa sau in oras, trebuie sa mergi la toaleta si sa-ti cureti dintii. De aceea, am intotdeauna in poseta o periuta interdentara. 

Cat despre miscarea dintilor, n-am mai observat nimic nou. Sa nu uitam totusi ca sunt abia la inceput, asa ca nici nu am asteptari prea mari deocamdata.

Citit continuarea aici: Saptamana 9

Comentarii

Reclama

Postări populare de pe acest blog

Concluzii dupa demontarea aparatului de safir

Review aparat dentar mobil Myobrace pentru copii