Reclama

Viata cu aparat dentar cu safir: Saptamana 9

Saptamana 8
Am revenit cu noutati. Dintii mei au continuat sa se alinieze si spatiile dintre incisivi s-au mai redus putin. Momentan sunt cu arc de nichel. Din cate am inteles, acestea au o elasticitate mai mare si sunt folosite pentru alinierea corecta a dintilor. Mai am un molar care inca nu e aliniat complet cu restul. 

Dupa estimarea ortodontului, cam in 2 luni va fi aliniat si atunci imi va pune arcuri din otel. Acestea sunt mai dure si vor inchide spatiile dintre dinti impingandu-i totodata in spate (in cazul in care nu se vede bine in fotografii, toti incisivii din fata sus sunt mult iesiti in afara).

Am pus si poze ca sa se vada evolutia. Prima poza este facuta la 8 saptamani (de la montarea aparatului), cu vreo 2 zile inainte de vizita la cabinet. Aveam un arc fizionomic (imbracat cu teflon alb) care insa nu rezista foarte mult. 

Dupa o saptamana, teflonul a inceput sa se roada. Din fericire, nu s-a cojit, asa cum am auzit pe la altii. Ar fi fost neplacut sa ai portiuni albe si portiuni de culoarea metalului. Insa s-a ros sistematic de la periaj si stratul alb a inceput sa devina din ce in ce mai straveziu pana s-a dus de tot si a ramas doar nichelul. In prima fotografie se vede cum invelisul alb este ros aproape de tot. Partea buna e ca in 2 zile l-am schimbat cu unul nou.
Saptamana 9

In cea de-a doua poza, este arcul nou, de asemenea fizionomic. In curand va incepe si acesta sa se roada. Arcurile fizionomice renteaza doar la inceputul tratamentului cand ortodontul foloseste arcuri de nichel. Chiar si asa, tot se rode invelisul alb. La arcurile din otel, din cauza tensionarii arcului (mai mult decat la nichel) este posibil ca invelisul sa sara pe alocuri chiar de la introducearea in bracketi, asa ca nu sunt recomandate.

Dupa schimbarea arcului (acum doua zile), am simtit din nou putina presiune pe dinti, dar fara durere. A doua zi insa, m-au durut putin dintii. Durerea nu era foarte intensa, insa era constanta si sacaitoare, asa ca la un moment dat, am cedat si am luat un Ibalgin. Am si gingia inflamata putin la unul din incisivi (pe interior, spre cerul gurii) si ma sacaia si aia. 
Inca de la montarea aparatului, ortodontul mi-a recomandat folosirea dusului bucal pentru mentinerea igienii orale. 

Din ce-am citit, acest dispozitiv este foarte recomandat pentru cei care poarta aparat dentar, sau au diverse lucrari, proteze, deci locuri mai greu de curatat. Dupa un pic de cercetare, am comandat un irigator bucal pe internet si astept sa soseasca zilele astea. Dupa ce vine si ma lamuresc si eu ce si cum...promit sa fac un review. Cautand pe internet recomandari despre dusurile bucale, am vazut ca multa lume intreba, dar foarte putine raspunsuri. In principiu, asa se intampla pentru ca sunt destul de scumpe, cca. 400 ron. Eu am gasit unul mai ieftin (150 ron) de la AEG. 

Sincer, nu auzisem de firma asta si am ezitat sa dau comanda. Nu am pretentii la firma de fite, dar de cate ori am luat ceva no name, a fost de proasta calitate. Dar dupa ce am cautat un pic despre AEG, am ajuns la concluzia ca era no name doar pentru mine. Se pare ca e vorba despre o firma germana cu traditie care a fuzionat cu Electrolux de ceva vreme. 

Desi AEG face electronice si electrocasnice de toate tipurile si nu e specializata pe tehnica medicala (ca alte firme care fac dusuri bucale mai scumpe, gen Oral-B, Waterpick, etc), ma gandesc ca tehnologia din spatele acestui dispozitiv nu e foarte complicata. In mare, e vorba de o pompa care trage apa dintr-un rezervor si o impinge cu presiune printr-o canula. In plus, mai este un buton de unde poti regla presiunea jetului. Nu sunt inginer, dar nu cred ca e foarte greu de realizat. Daca am dreptate, voi afla dupa ce voi primi coletul si voi testa "jucaria".

Atunci voi reveni cu o noua postare, review de produs. Detalii aici: Review aparat bucal AEG MD 5503

Comentarii

Reclama

Postări populare de pe acest blog

Concluzii dupa demontarea aparatului de safir

Review aparat dentar mobil Myobrace pentru copii